museum logo

צילום: עיריית ירושלים

מוזיאון הסובלנות ירושלים גאה להציג:

מוזיאון הסובלנות ירושלים אירח את עובדות עיריית ירושלים לרגל יום האישה, לציון הישגיהן בשנה החולפת

27 למאי, 2024

"כולכן נשות ברזל", אמר בפתח דבריו ראש עיריית ירושלים, משה ליאון. "לחלקכן יש בני זוג במילואים, ילדים בבית הספר, ולצד זאת אתן עובדות ונדרשות לתחזק את הבית", אמר. "זו עבודה קשה שלא נגמרת, אבל אתן עושות זאת הכי טוב שאפשר".

ליאון אף התייחס לכך שקשה לעבוד בזמנים אלו, במיוחד כשאנחנו ממשיכים להתפלל למען החטופים והחיילים שמעמידים את חייהם בסיכון למען חירותנו: "עלינו לזכור שיש זמנים טובים, רעים ותקופות קשות, אבל לדעת שנחזור לשגרה". כשהצביע על כך שרוב עובדי העירייה הם נשים, אמר: "התוצאות שלכן מדברות בעד עצמן. העיר שלנו מהווה דוגמה לכל העיריות במדינת ישראל".

במהלך האירוע הוצגה בפני הנוכחות באולם הסרטון מתוך התערוכה החדשה המוצגת במוזיאון "06:29 מחושך לאור", המביא את עדותה של מיכל נגרי, אמו של החייל רועי שנפל.

רועי היה גיבור שעזר לשחרר את קיבוץ בארי במהלך המתקפה הרצחנית של חמאס על הקיבוץ ב-7 באוקטובר. לרוע המזל, הוא נפל בקרב באותו היום.

דודתו של רועי, המשנה למנכ"ל עיריית ירושלים, אריאלה רג'ואן, עלתה לבמה ותיארה את רועי כ"מישהו שתמיד קפץ לעזור". היא שיתפה את עובדות העירייה בסיפור על יום ה- 7 באוקטובר והמסע שלאחר מכן כדי לגלות מה עלה בגורלו של רועי, עד התגלית הסופית.

"בשבעה באוקטובר מצאתי את עצמי מתפקדת כמנהלת אירוע ולקחתי את המושכות לידיים: ארגון לווייה, קשר עם קצינת הנפגעים, סידורי השבעה". כמו כן, סיפרה על עבודת השליחות של עובדות העירייה: "הנשים בחמ"ל העירוני תפקדו בצורה מופלאה בטיפול במפונים עד לפרט הקטן ביותר. לנשים יש ראיה רוחבית והן בעלות תכונה נשית – לראות את האחר".

בעקבות רג'ואן, ד"ר גרנית אלמוג-ברקת יועצת בכירה לחינוך במוזיאון הסובלנות ירושלים, הציגה בפני העובדות את התערוכה החדשה וציינה כי "המעשים של הנשים בתערוכה הם מעשים של מנהיגות, לעשות על מנת להיטיב. אני מזמינה אתכן לראות את המוזיאון שלנו כבית שבו נוכל יחד להוביל ולשנות".

 האירוע נחתם עם הופעתה המרגשת של הזמרת שירי מימון, שאף הצדיעה ומחאה כפיים לעובדות בזמן ששיתפה כי היא עצמה רק ילדה לפני שנה וחצי וכי היא יודעת כמה קשה לנהל את העבודה והבית במקביל. מצדיעים לכן!

צילום: עיריית ירושלים

אירועים נוספים

18 בפברואר, 2024
כנס הפסגה השנתי של ועידת הנשיאים
מוזיאון הסובלנות ירושלים אירח את כנס הפסגה השנתי של ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב ב-18 בפברואר. באירוע השתתפו מנהיגי הקהילה היהודית בארה"ב לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושגריר ארצות הברית בישראל ג'ק לו.
11 בפברואר, 2024
"באור ולא בבור" – הרצאתה של איריס חיים, אמו של יותם חיים ז"ל שנחטף לעזה
מוזיאון הסובלנות ירושלים אירח את איריס חיים, אמו של יותם חיים ז"ל שנחטף לעזה ונורה בשוגג ע"י חיילי צה"ל בהרצאתה המרתקת "באור ולא בבור".

14 במאי, 2024

"באור ולא בבור" – הרצאתה של איריס חיים, אמו של יותם חיים ז"ל שנחטף לעזה
מוזיאון הסובלנות ירושלים אירח את איריס חיים, אמו של יותם חיים ז"ל שנחטף לעזה ונורה בשוגג ע"י חיילי צה"ל בהרצאתה המרתקת "באור ולא בבור".
דילוג לתוכן