museum logo

צילום: זיו שמשון

מוזיאון הסובלנות ירושלים גאה להציג:

מוזיאון הסובלנות ירושלים אירח את אירוע הגאלה של ELNET, למען ביטחונן של נשים וציון הישגיהן במערכת הביטחון

May 20, 2024

אירוע הגאלה של ELNET למען ביטחונן של נשים התקיים במוזיאון הסובלנות ירושלים, וכלל נאומים מעוררי השראה של נשים מובילות במערכת הביטחון בישראל, ובהשתתפות משלחת של חברות פרלמנט אירופיות, מנהיגות אזרחיות ופעילות חברתיות.

אירוע הגאלה של ELNET למען ביטחונן של נשים התקיים במוזיאון הסובלנות ירושלים, וכלל נאומים מעוררי השראה של נשים מובילות במערכת הביטחון בישראל, ובהשתתפות משלחת של חברות פרלמנט אירופיות, מנהיגות אזרחיות ופעילות חברתיות.

אל"מ (מיל') מאיה הלר, שופטת צבאית לשעבר ויו"ר פורום דבורה בהווה אמרה לקהל כי "הגבורה של הנשים ב-7 באוקטובר היא בזכות העבודה שנעשתה ב-30 השנים האחרונות", בהתייחס לשילוב נשים במערכת הביטחון.

הלר תיארה כיצד הארגון שלה פועל למען קידום נשים במוקדי הכוח במדינה "באמצעות שילוב של תמיכה במדיניות, נוכחות בשיח הציבורי, השקעה במנהיגות מהדור הבא ופיתוח קהילה מקצועית". "חשוב כי בנים ובנות יראו שנשים יכולות לדבר על הנושאים החשובים כמו שגברים עושים", הוסיפה.

סימה שיין, חברה מייסדת בפורום דבורה וראש המחקר לשעבר של המוסד, נשאה אף היא דברים. "אני דוגמה לאישה שהצליחה לחדור למערכת הביטחון", אמרה. שיין המשיך להרצות על מצב האיום האיראני, על ישראל והן על העולם, במיוחד לאחר מותו של הנשיא אבראהים ראיסי, שנהרג בהתרסקות מסוק יום לפני הגאלה. שיין ציינה כי מותו לא ישנה הרבה עבור ישראל מנקודת המבט של ביטחון לאומי, ואמרה "זה לא משנה מי אחראי, האייתוללה מקבל את ההחלטות באיראן".

הגאלה חתמה את היום שהחל בכנסת בוועידת קואליציית הנשים העולמית נגד אלימות מינית כנשק מלחמה, אותה ניהלה חברת הכנסת שלי טל מירון. המשלחת נפגשה גם עם הגברת הראשונה של ישראל, מיכל הרצוג, ומספר גורמי ממשל וביטחון בכירים במהלך ביקורן.

לינדה סטוקברטובה, חברת המשלחת וסמנכ"לית לשכת המסחר צ'כיה-ישראל, סיפרה על המסע האישי שלה – הראשון מאז המלחמה – ועל אחת היוזמות שמשרדה יזם. הרעיון הוא "לתמוך בעיר מסוימת, במקרה שלנו בקיבוץ בארי, לרפא את הקהילה ולגרום לה לזרוח מחדש". לשם כך הם סייעו בהבאת כלים חינוכיים לקהילה, תמיכה פסיכולוגית ואפילו אמבולנסים לקיבוץ ההרוס.

הקבוצה אף זכתה לסיור פרטי בתערוכה החדשה המוצגת במוזיאון, "06:29 מחושך לאור", במהלכה למדו ממקור ראשון אודות ההשפעה האיומה שעלולה להיות לאלימות נגד נשים על האומה.

אירועים נוספים

4 לאפריל, 2024
מוזיאון הסובלנות ירושלים אירח את אירוע בני ובנות מצווה השנתי של ארגון אלמנות ויתומי צה"ל
ב 4 לאפריל 2024 קיימנו במוזיאון הסובלנות ירושלים את אירוע בני ובנות מצווה השנתי של ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, ובמסגרתו 48 יתומי צה"ל וכוחות הביטחון שאיבדו את יקיריהם במערכות ישראל, חגגו בר ובת מצווה במוזיאון.
18 בפברואר, 2024
כנס הפסגה השנתי של ועידת הנשיאים
מוזיאון הסובלנות ירושלים אירח את כנס הפסגה השנתי של ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב ב-18 בפברואר. באירוע השתתפו מנהיגי הקהילה היהודית בארה"ב לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושגריר ארצות הברית בישראל ג'ק לו.
11 בפברואר, 2024
"באור ולא בבור" – הרצאתה של איריס חיים, אמו של יותם חיים ז"ל שנחטף לעזה
מוזיאון הסובלנות ירושלים אירח את איריס חיים, אמו של יותם חיים ז"ל שנחטף לעזה ונורה בשוגג ע"י חיילי צה"ל בהרצאתה המרתקת "באור ולא בבור".
דילוג לתוכן